torsdag 20 november 2008

Lycka med arrangemanget - till slut

I åtminstone ett av de fortfarande blott 17 inläggen här på Ny Musik har jag förklarat hur komplicerat det kan vara att skriva kör-arrangemang om man inte vet någonting om det. Jag satte mig själv i en position där jag var tvungen att skriva ett (jag lovade helt enkelt), och skrev ett jättebra arr tyckte jag själv.

Men, livet för med sig mycket lärdomar, det handlar inte bara om att få till så många snygga effekter som möjligt för att få ett körarr bra. Det finns en del grunder man måste lära sig. Efter att nu ha tagit mig en titt på dessa grunder och tänkt om har jag nu bantat ner mitt arr, och har nyligen sett den gröna lampan lysa hos min arbetsgivare tillika körledare.

Ett litet tips till dig som snickrar ihop egna varianter på musik och gör egen musik. Ta inte illa upp om du får kritik! Se istället till att lyssna på goda råd.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: