lördag 21 februari 2009

BWO's bidrag rinner ut i Sandén

Okej, nu ber jag alla bloggläsare om ursäkt för rubrikens töntiga och på all sätt värdelösa ordvits. Har sett på Melodifestivalen 2009 deltävling nummer 3, fullspäckad av ny musik av olika slag och tonart - och BWO gick inte vidare till final!

Istället valde svenska folket att skicka vidare fröken Molly Sandén, som sjöng ballad av Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda och Pling Forsman. Med snabb matte räknar jag ut att Molly är född 1992, vilket gör henne ännu yngre än jag, och jag har inte ens varit med i festival-ståhejet ännu! Vad ska det bli av mig?

Här följer skribentens teori om varför Molly gick direkt till Globen:

- Molly är ung
- Molly är glad
- Bobby är söt

Och sen var låten fri från överraskningar, och schlager-fantaster hatar överraskningar. Inför varje ackord-byte kan de som mest tänka oss två alternativ. Överraskas de då av ett oväntat ackord blir de rädda och gömmer sig bakom soffan. Sen kan ju Molly sjunga, vilket också tenderar vara ett plus.

Tack för idag

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: