onsdag 4 februari 2009

"Burned After Reading" erbjuder mäktig filmmusik

Kan nu inte på rak arm minnas vem som skrivit musiken till bröderna Coens senaste långfilm Burned After Reading. Men jag vill minnas att den var ganska sparsam vad gällde instrument, men att den var fylld av oregelbundna och mycket effektfulla puk-dån. I övrigt är det en film som skildrar sann inkompetens och hur enkelt sådan sprids bland människor - mycket sevärd.

Ska som sagt läsa musik de två kommande åren, och väntar mig lära mig mycket musikteori på engelska, vilket är bra då jag just nu mest kan det bara på svenska. Med hjälp av notprogram som Finale och Sibelius har jag emellertid börjat lära mig alltmer om "clefs", "bars" och "Measures".

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: