torsdag 18 december 2008

Talang på gymnasieskolan - även lite brand new musik

Kul I Jul på Katedralskolan i Uppsala - 1 timme och 15 minuters underhållning, och jag fick ingen sittplats.

Som tur var så bjöds jag på en trevlig föreställning, där modiga elever visade vad de kunde. Jag som gillar att skriva egen musik och arrangera och sådana saker blev särskilt intresserad av någon ung fröken (mjaa, äldre än jag, men vad gör man inte för att låta vuxen), som framförde en helt egen låt.

Jag ska inte säga att musiken direkt absorberade min själ, men det var en trevlig låt, och framför allt beundrade jag hennes mod. Hon satt ensam med sin gitarr, och med hjälp av en vän som utgjorde bakgrundskören visade hon vad hon kunde och vad hon stod för. Sanningen är ju att det enda sättet att få leva på det man älskar bäst är att med hela sitt självförtroende ta vara på varje chans...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: