söndag 15 mars 2009

Tackar, folket. Nu provar vi något nytt!

Juryn ville visst skicka Måns Zelmerlöw till Moskva. Har vi inte sett alltför liknande bidrag misslyckas fullständigt tidigare? Jag är stolt över att vara svensk idag, och helnöjd över att Malena Ernman tog hem Melodifestivalen 2009.

Opera-pop är ett oprövat kort i Europa-sammanhang, varför detta känns extra kul. Låten är dessutom riktigt häftig och maffig, och extremt kul att sjunga med till, mest för att den är så hög.

I övrigt har låtskrivare Fredrik Kempe lyckats etablera sig på allvar, om jag inte minns fel var det även han som skrev vinnarbidraget föra året - "Hero". Gamla rävar som Bobby Ljunggren har börjat halka efter - vi vädrar förändring. Molly Sandén med sin utstrålning och med tanke på att hon är 90-talist som jag, borde ställa upp med en mer intressant låt vid nästa festival än en Pling Forsman/Ljunggren ballad.

Caroline Af Ugglas är jag fortfarande lite rädd för, men jag inser att låten "Snälla, snälla" väl har sin speciella charm. Jaja, vann gjorde hon inte.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: