lördag 21 mars 2009

Jag kan inte flyga, och jag kan inte dyka. Ljuva...90-tal

Det är så lätt att få tag i bra musik nu för tiden, varför jag tar mig friheten att utforska det mesta. Jag har tidigare skrivit om hur många fantastiskt bra 80-talslåtar det finns, men jag har också hittat lite godbitar inspelade på 90-talet.

Minns någon Idde Schultz och radioplågan "Fiskarna i Haven"? Jag hade inte levt särskilt länge när den kom ut, och har istället hittat den på senare dagar på Spotify. Melodiskt är det väldigt bra musik, onekligen. 7 Seconds med Youssou N'Dour och Neneh Cherry är också 90-tal, och förmodligen den bästa dance-låt jag lystrat till.

Vi borde snacka ny musik 2009, jag vet. Jag tror vi får vänja oss med att jag inte kan hålla mig till blogg-temat hela tiden.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: