fredag 31 augusti 2012

Veckans filmmusik-tips!

En ny sida om filmmusik har dragits igång. Det är jag som ligger bakom den återigen, och målet är att den dels ska boosta Filmscore.se en smula, men också tipsa om bra sätt att uppleva ny filmmusik. Det finns ju kolossala mängder musik skriven för film som få får chansen att höra idag. Den där filmmusiken som förekom i filmer från 50-talet till exempel? Det är inte så många som upplever den idag. Inte minst eftersom många inte riktigt våga sätta på sådana filmer. De kan ju vara svartvita!

Huvudsakligen kommer sidan hållas aktiv med hjälp av bloggen. Här kommer jag att lägga upp filmklipp och beskrivningar av filmmusik från alla tidsåldrar. Jag kommer dessutom att börja med musik från riktigt tidiga filmer, så att de som hittar till sidan inte lever sina liv utan att ha fått uppleva de äldre juvelerna.

Så det är planen. Det kommer vara en lattjo blogg som visserligen inte kommer att uppdateras mer än en gång i veckan, men som förhoppningsvis kommer att finnas länge.

Förresten, om du är ett fan av filmmusik rekommenderar jag varmt Filmscore:s filmmusiklista på Spotify. Den startades alldeles nyligen och har redan över 20 prenumeranter.

1 kommentar:

moa 97 sa...

Hej!
Jag har en musik blogg där jag intervjuar och fotar band till.
Misa inte att kolla den om du är intreserad av musik.
Jag har itnervjuat band över hela värden. Allt från Japan till Budapest. Jag är 16 år och har detta som mitt arbete. http://ghgumman.blogg.se/ Hare bra :)