lördag 21 juli 2012

Brighton - kulturstaden

Bloggandet har varit i full gång från min sida, eftersom jag även försöker hålla det aktivt på de hemsidor jag driver som huvudsakligen är för permanenta artiklar. På Musikalisk.se, som jag tipsade om senast, har det inte blivit överdrivet mycket, men den bloggen erbjuder fortfarande ett strålande plats till att skriva mindre finslipade och mindre samlade tankar kring musik. Tanken med bloggen är att den ska skapa fler frågor än svar, och erbjuda läsaren chansen att göra tolkningar. Det är delvis på grund av att jag vill fly lite själv från den klara men gråa strukturen och organisationen jag måste ta till på alla andra sidor för att göra min avsikt tydlig, och delvis för att jag generellt sett tycker att man ska ställa fler frågor om musik. Musik är något vedertaget som vi knappt ägnar tid åt att riktigt studera. Varför?

Nog om det för stunden. Jag bor i en härlig stad för musikstudier och kulturliv - Brighton på Englands sydkust. Och för första gången har jag tagit mig tiden att faktiskt skapa något annat än en musiksida - nämligen en turistguide - Brightonguiden. Jag anser mig vid det här laget vara fullt kapabel till att skriva en kvalitativ guide till staden, med information om sådant som restauranger och hotell i Brighton. De tidigare alternativen man hade som svensk som vill besöka Brighton är inte överdrivet fantastiska. Jag och min sambo däremot, är experter.

Hoppas i övrigt att du fortfarande följer mina sidor via Musikalisk och andra sajtspecifika bloggarna! Jag får allt fler besökare, och det är kul att skriva nu!


Inga kommentarer: