lördag 7 februari 2009

Dags för riktigt ny musik med åtta nya låtar!

Det finns de som anser att en TV-kväll framför Melodifestivalen är fest, och vägrar missa en sekund av någon av de 18 deltävlingarna. Sen finns det de som anser att se på melodifestivalen är emot ens stolthet och vägrar se på en enda sekund, samtidigt som de noga ser till att uttrycka sitt missnöje över tillställningen till så många som möjligt.

Det finns en grupp i mitten, där jag brukar säga att jag hör hemma. Schlager-genren hör inte till mina favoriter men som musiker och körsångare känner jag att jag måste kunna lite om det mesta. Någonting som särskilt intresserar mig är låtskrivarna, vilka totalt brukar vara runt 10 stycken på 32 låtar. Namn som Ubeda, G:son, Ljunggren, och textförfattare som Pling Forsman dominerar. Det verkar inte särskilt enkelt att slå igenom som kompositör i melodifestivalen.

Hur som helst - ny musik ikväll. Det är melodifestivalen 2009 och min stolthet går inte förlorad om jag kollar!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: